راهنما و فرآیند پیگیری شکایات

 

روش های حصول شکایات عبارتند از:

- مراجعه حضوری به دفاتر مربوطه در مجتمع بیمارستانی واقع در ساختمان اصلی بیمارستان، طبقه همکف، واحد پیگیری امور بیماران

- دریافت شکایات از طریق صندوق های انتقادات و پیشنهادات

- تماس با شماره تلفن ثابت: 06132227366

- ارسال پیامک به سرشماره: 100013002299

- تماس با شماره همراه: 09169812052

مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات به آدرس:

 http://shekayat-imam.ajums.ac.ir

 

چگونگی پاسخ دهی به شکایات واصله :

مسئول دریافت کننده شکایات موظف است، در صورتی که شکایت کننده مایل به ثبت شکایت خود باشد، اطلاعات مربوطه را در فرم مخصوص پرنموده و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت به شکایت رسیدگی نماید و اطلاع رسانی لازم را در این خصوص به فرد شاکی انجام دهد.

در صورت عدم دریافت پاسخ شکایت طی مدت یک هفته مسئول رسیدگی به شکایات موظف است مجدد نامه پیگیری پاسخ به شکایت مربوطه را ارسال و پیگیری نماید.

به علاوه مسوول دفتر ریاست موظف است جمع بندی اقدامات انجام شده در خصوص رسیدگی به شکایات را به صورت ماهیانه و همچنین آمار تحلیلی نیز بصورت سه ماهه به مدیر واحد نظارت بر درمان گزارش نماید.

 

شکایات پر تکرار بیمارستان عبارتند از:

1-کنسل شدن عمل بیماران بعد از چندین نوبت جابجایی زمان بستری و عمل آنان در بخش های مختلف.

  • معمولا در این موارد از طریق رئیس بخش، رزیدنت ارشد بخش و نهایتا  از طریق رایزنی معاونت درمان بیمارستان سعی در کمک و رفع مشکل بیماران می گردد.

2- عدم دسترسی به تیم درمان (پزشک معالج، بی اطلاعی تعدادی سرپرستاران از روند درمان) جهت دریافت اطلاعات درمانی بیماران.

  • پزشک مربوطه، رزیدنت ارشد بخش و پرستار بیمار جهت دریافت اطلاع از روند درمان و انعکاس به همراهان بیمار ارتباط برقرار می شود.

3- همراه بیمار در خصوص بیمار خود سوال و یا ابهاماتی دارد.

  • این واحد اقدام به برقراری ارتباط با مسئولین بخش ها، رایزنی با پزشکان معالج، ایجاد ارتباط بین همراه بیمار با تیم درمان سعی در رفع استرس و نگرانی بیمار و همراهان می نماید.

5- ایجاد وقفه در تهیه وسایل جراحی، دارو و تجهیزات مورد نیاز درمانی بیماران به منظور ادامه درمان.

  • در این مورد با ارتباط منظم و موثر با مسئول واحد تدارکات، ارتباط با پزشکان معالج و مسئول فنی داروخانه نسبت به حل مشکل بیماران اقدام می گردد.

  •  

فرآیند پیگیری امور بیماران